View Full Version : Sightings
Lillie
Sun, 30 Jan 05, 8:24 PM
Nu tänker jag dedikera en tråd här där folk ska berätta om saker de har sett. Om de har sett tjejer eller killar kissa på sig, eller bara desperation. Eller rent av om någon har berättat det för er. Allt som gäller andra :)
Hoppas jag kan bli ganska trevligt :)
Finesse
Fri, 11 Feb 05, 4:33 PM
Har redan skrivit om det som jag sett i olycksväg.....och jag har inte sett någon desperation direkt. Ganska kissnödiga människor ser man på krogen ibland men inte desperata direkt......fast några personer borde väl sätt något?
Ojdå, det här blev ett fint sätt att få upp tråden högt igen.....
Kram
Finesse
neodymus
Fri, 11 Feb 05, 7:22 PM
En gång när jag var påväg hemåt en lördagnatt såg jag en tjej i tajta svarta byxor (hon såg ut att vara runt 20 år) som stod och korsade benen och såg VÄLDIGT kissnödig ut. Hon ropade till sina kompisar som var en bit efter: "HJÄLP MIG DÅ!!" och gick sen mot en hörn. Det var ett ganska upplyst och väl synligt ställe, men tydligen var det sån panik att hon tänkte kissa där ändå. "Där här får jag inte missa", tänkte jag och ställde mig en bit bort och låtsades vänta på någon.Hon insåg att hon inte kunde kissa där när jag stod och såg på. Istället gick hon en bit bort mot några stora buskar. Jag följde efter (var inte så lite upphetsad vid det laget) och gick så långsamt som möjligt mot buskaget. Hon stod och stampade framför busken och sa till mig med panik i rösten: "skynda dig, jag MÅSTE kissa". Så fort jag kommit ett par meter förbi buskarna hoppade hon in och satte sig och kissade. Då ropade hennes kompisar (som nu kommit ifatt) på mig och frågade vad klockan var. Givetvis för att retas med hon som satt i busken och kissade. Men då hade hon redan kissat klart. Hon måste varit riktigt desperat kissnödig eftersom hon bokstavligen skrek av lycka efter att ha fått kissa och skuttade därifrån.
Jag har fler liknande berättelser. När jag var yngre gick jag runt mycket på stan på helgnätterna och spanade efter folk som var kissnödiga. Kan skriva mer snart men jag vill gärna höra andras berättelser också.
Finesse
Wed, 23 Feb 05, 10:14 PM
neodymus:
Tack för du skickade in den där "sightingen" det är alltid intressant att läsa. Tack du skrev ner den.
Hoppas du skickar det övriga du sett också, även fast inga andra skriver något. Förstår hur du menar och tänker men det blir tråkigt så....
Kram
Finesse
neodymus
Thu, 24 Feb 05, 12:26 AM
Kul att iaf nån tyckte om den. :)
Jag skriver en till så får vi se om det går att få fart på den här tråden.
Det var runt 12 en varm sommarnatt. Jag gick förbi en stor fullsatt uteservering. Det var en tillfälligt servering, bara uppsatt över sommaren så det fanns ingen restaurang "innanför" så att säga. De hade satt upp en bajamaja ifall nån behövde gå på toaletten. "Ifall" är väl synd att säga iofs för det dracks mycket öl. ;)
Hursomhelst kom det ut en lite äldre kvinna (åtminstonde äldre för mig som är 20). Hon staplade fram, lite framåtvikt. Det syntes tydligt att hon var så panikkissnödig att hon knappt kunde gå. Hade väl haft trevligt och väntat för länge med att gå på toaletten. Hon vankade fram till bajamajan men till hennes stora förtivlan och min lycka var den upptagen. Man såg verkligen paniken i ansiktet, så kissnödig var hon. Efter att ha funderat i max 1 sekund bestämde hon sig för att sätta sig precis brevid bajamajan och kissa där, trots att säkert 50 pers skulle se henne. Hon hade helt enkelt inte tid att gå längre bort. Dock blev toaletten ledig innan hon han sätte sig och hon hann in i sista stund.
Så nära att kissa på sig tror jag aldrig att jag sett en vuxen kvinna i verkligheten. Tyvärr.
pwatch
Sat, 26 Feb 05, 4:34 PM
Hej alla,
Jag har ett par "sightings" som inte är olyckor men ändå blivit starka minnen:
Uppsala på sista april för ett antal år sedan. Vid niotiden på kvällen går jag in mot stan, en buss stannar på hållplatsen ca 50 meter framför mig. Ut springer 2 tjejer i 18-20 årsåldern. Jag ser att de är desperat kissnödiga. En av tjejerna håller ena handen mellan benen. Jag inser att de förmodligen hoppat av bussen för att undvika en katastrof. De tittar inte mot mitt håll och de kan knappt vänta på att bussen ska stänga dörrarna och köra iväg. De ser sig omkring utan att titta åt mitt håll och så säger den ena tjejen: "ok, 1,2,3.." och så drar de ned byxorna och sätter sig och kissar på busshållplatsen. :shock:
Det bildas en flod av kiss som rinner över trottoaren och ner i rännstenen och nerför backen. Nu har jag bara några meter kvar till dem på trottoaren. De får syn på mig. Jag går över på andra sidan gatan för att inte genera dem och inte behöva trampa i floden :wink: , jag ser att de tycker det är sååå pinsamt.... men nöden har ju ingen lag som det heter.
Den andra episoden hände på Burger King. Det var Kulturnatt i stan och en väldig massa folk var ute . Jag satt och käkade en burgare med några kompisar. Kön till toaletterna var jättelång. Plötsligt kommer en tjej och hennes kompisar inrusande. De hade en kasse med folköl så de hade väl druckit en del och blivit väldigt kissnödiga. När tjejen fick se den långa kön fick hon panik.."det är inte sant...jag klarar inte det här.. jag kissar på mig..."
Plötsligt försköts min uppmärksamhet från mina kompisar vid bordet till den kissnödiga tjejen. Här var det tydligen akut. Hennes situation fångade fleras uppmärksamhet och jag ansträngde mig för att inte verka alltför intresserad - och det var inte så lätt. :wink:
Hennes kompisar gick längst fram i kön och frågade om tjejen fick gå in direkt, vilket de gick med på. Tjejen gick fram och började bulta på dörren. "snälla skynda skynda..." Hon hade panik i rösten och jag tänkte att det här kommer att sluta illa. Hon vände sig till sin kompisar, trampade av och an och korsade benen.. " nej, jag kissar på mig, fan jag pissar på mig" sa hon till sina kompisar. "Nej det gör du inte... ta det lugnt, du fixar det.." svarade kompisen och ansträngde sig verkligen för att lugna hennes panik. Tjejen slet i dörrhandtaget och forsatte.." nej, fan det går inte..."
Då öppnades dörren och tjejen sprang in. Efteråt stod de och småpratade och jag hörde att tjejen sa att det var det värsta hon varit med om. "jag var helt övertygad om att jag skulle kissa på mig" sa hon.
pwatch
Finesse
Thu, 3 Mar 05, 7:16 PM
Till neodymus:
Det verkar ha varit nära en olycka. Av någon anledning verkar alltid folk kunna hålla sig det där lilla extra tills dom kommer åt en toa, hur desperata dom än är. Hade det gått att kissa bakom bajamajan?
Var du nära henne, eftersom du såg hennes ansikte så bra. Tack du skrev ner historien, kul att läsa:)
Till pwatch
Dom där tjejerna som hoppade av bussen, var det någon annan som såg dom? Eller var du den enda som gick förbi? Var det någon annan som typ stannade och avvaktade eller bytte sida?
Dricka på bussar utan toaletter är ingen bra idé....eller en väldigt bra idé hehe :twisted: :twisted:
På BK, otroligt att hon var så högljudd om det. Var det många som hörde. Pratade du och dina kompisar om det? Jag menar, dom hörde det ju också. Hur gick snacket typ? Va sa ni till varandra. Jag förstår att du höll låg profil, men dom andra då? Hur lång kö var det? Hur lång tid ungefär tog det innan hon som var där inne kom ut?
Tack du skrev ner allting
Kramar till både
Finesse
neodymus
Fri, 4 Mar 05, 6:21 PM
Finesse:
Minns inte exakt men jag tror den stod mot en vägg så hon kunde i sätta sig bakom. Hade hon gått kanske 30 meter bort så hade det funnits buskar att gömma sig bakom. Men det verkade inte aktuellt att gå ens den lilla biten, så kissnödig var hon. :)
Kul att du gillade den!
pwatch
Mon, 14 Mar 05, 10:44 PM
Finesse:
På busshållplatsen fanns ingen annan inom synhåll, de trodde nog att ingen kunde se dem.... men ack nej :twisted:
På BK tror jag hon var så högljudd för att hon var desperat kissnödig och dessutom ganska berusad så hon var nog inte medveten om den uppståndelse hon orsakade. Jag tror att de övriga vid mitt bord reagerade till en början men sedan fortsatte sin diskussion... utan mig vill säga för jag var allt för koncentrerad på händelsen utanför toaletten... Men jag vet att flera på BK reagerade och följde intresserat händelseförloppet... något som får mig att tro att det finns betydligt fler som delar våra intressen. :)
/pwatch
Finesse
Sat, 19 Mar 05, 10:08 AM
Till neodymus:
Okej, är det så illa så är det nog riktigt akut. Japp jag gillade den:)
Till pwatch:
Tror kanske inte så många fler är intresserade, men folk i allmänhet är väldigt nyfikna på andra, vara sig någon säger saker, håller på att kissa på sig eller på något sätt sticker ut. Folk är nyfikna helt enkelt. Och att berätta en sådan sak kanske dom sen kan tycka är kul osv.
Sen har nog alla varit sådär akut kissnödig någon gång och kan känna igen sig......
Kramar till båda
Finesse