PDA

View Full Version : Juub is hier ook al nieuw...

Juub
Mon, 28 Mar 05, 8:49 AM
Dag allemaal bekende mensen! Ik :wink: naar jullie allen en zal dit Board regelmatig bezoeken in de toekomst.

Dit weekend heb ik weer een verzameling van 300 foto's op de nieuwsgroep ABPEU geplaatst, dit keer Oost Azië. Komende weekends, voor zover ik in Nederland ben, volgen er weer meer.

Juub

Ger
Mon, 28 Mar 05, 10:42 AM
Nee maar! Daar hebbie Juub :D

Ik dacht dat jij hier al jaren rondwandelde, maar blijkbaar niet. Tenminste niet als "poster".

Welkom hier. Persoonlijk kom ik nooit in de newsgroups, of usegroups zoals ze ook wel worden genoemd. Dus voor mij is dat niet zo zinvol. Maar er zullen best een hoop mensen zijn die daar blij mee zijn.

Ger.

Skaat
Mon, 28 Mar 05, 10:44 AM
Ik wil hier voor de meerderheid Nederlanders niet de domme Belg uithangen, maar eh... wat is ABPEU juist?

Ger
Mon, 28 Mar 05, 11:44 AM
Adult Binaries Pictures Erotica Urine (Als ik me dat goed herinner) Het is 1 van de vele newsgroups die er bestaan. Als je Outlook gebruikt zal je ze waarschijnlijk tegenkomen in de folder "news" of zo. (Daar waar je ook de folders "Postvak IN" en "Verzonden items" enzo ziet staan). Andere email programma's zullen ongetwijfeld ook iets dergelijks hebben. Het is afhankelijk van je ISP (Internet Server Provider) welke newsgroups worden aangeboden. Ze kunnen newsgroups blokkeren die ze niet aanstaan.

Er zijn denk ik ook wel andere wegen om in die newsgroups te komen maar zoals gezegd, daar kom ik nooit dus zou dat ook niet weten.

Ger.

wonder
Tue, 29 Mar 05, 7:53 AM
Ik heb op dit moment weinig tijd, maar ik kan er binnenkort wel iets meer over vertellen. Ik kijk bijna dagelijks in ABPEU. Maar vroeger stonden er toch leukere dingen in. Het is wat minder tegenwoordig.
Tot gauw.

wonder (wetlove)

Juub
Tue, 29 Mar 05, 11:02 PM
Ik wil hier voor de meerderheid Nederlanders niet de domme Belg uithangen, maar eh... wat is ABPEU juist?

:lol: Dat is niet zo raar, Skaat. Alt Binaries Pictures Erotica Urine is de volledige naam van deze Usenet- of Nieuwsgroep. Usenet is waar de uitwisseling van verhalen en (later) plaatjes ooit begon. Zo heb ik ook Patches digitaal leren kennen en velen van de ouderen onder ons zijn ook zo begonnen.

Tegenwoordig worden Usenet groepen vaak gebruikt als non-peer-to-peer uitwisseling: je plaatst wat je kwijt wilt (een mening, landkaarten, muziek, foto, film) en anderen halen het anoniem op. Vaak te vinden op news.naamserviceprovider.be of zo iets. Eén van de beste newsreaders is Xnews (gratis).

Altijd tot nadere uitleg bereid...

Juub

wonder
Wed, 30 Mar 05, 8:37 AM
Je kunt inderdaad de ABPEU-files binnenhalen met Outlook Express, maar mijn ervaring is dat lang niet alle files worden doorgegeven. Er zit kennelijk ergens een filter.
Ik gebruik het programma Agent Newsreader van Forte.
Tik op het Google zoekprogramma "Agent" in en je krijgt de site waar een gratis versie is te downloaden. Er bestaat ook een nederlandse versie, moet je even verder zoeken.
De meeste files de gestuurd worden naar ABPEU zijn echter gecodeerd, dus heb je ook het programma "Yenc" nodig. Vind je op dezelfde manier via Google.

Veel plezier.

wonder(wetlove)

Skaat
Wed, 30 Mar 05, 5:10 PM
ABPEU vind ik helaas niet op mijn server (Telenet), dus ik neem aan dat het niets wordt... toch bedankt allemaal!

wonder
Wed, 30 Mar 05, 6:34 PM
Heb je Outlook express?
Ga dan naar Extra, Accounts en click op Nieuws. Daar moet je een nieuwe account aanmaken, die begint met news........
Je server kan je vertellen wat je daar moet invullen.

Groeten,
wonder(wetlove)

Skaat
Wed, 30 Mar 05, 7:56 PM
Gewoon Agent gebruikt, die je aangeraden had... ik krijg wel een lijst met newsgroups, maar deze staat er gewoon niet tussen.

wonder
Thu, 31 Mar 05, 11:09 AM
De volledige naam is alt.binaries.pictures.erotica.urine.
Kijk eens of dat er bij staat. Er zijn er een heleboel die beginnen met alt.binaries.......enz. Dus even op alfabet zoeken.

wonder(wetlove)

Skaat
Thu, 31 Mar 05, 3:12 PM
Ah ja, op die manier... :oops:

Bedankt wonder!

Ik heb hier dus ook "ja" gestemd nu, niettemin omdat Juub de enige is die effectief iets serieus gepost heeft op die newsgroup! De andere posts open ik zelfs niet meer uit schrik om minderjarigen te zien te krijgen...

Ger
Thu, 31 Mar 05, 8:41 PM
Jij snapt waarschijnlijk in ene Skaat waarom ik me al jaren niet meer op die nieuwsgroepen laat zien. Juub post wat leuke dingen voor ons, maar zwijg vooral over de hoeveelheid troep die daar wordt neergezet en waar je zonder het te beseffen "invalt". Ik ben het met je eens, ik wil dat ook absoluut niet zien.

Ger.

Juub
Thu, 31 Mar 05, 9:37 PM
OK, maar daar kunnen wij met zijn allen wel wat aan doen, toch? Wie wil delen kan dat daar doen en ofwel hier ofwel op de discussielijst van Wetset aankondigen...

Wordt het misschien toch nog wat. Want niet zien wat je niet wilt zien is, met enige ervaring, gelukkig erg eenvoudig op nieuwsgroepen. Onderwerpen en afzenders zijn vrijwel direct herkenbaar. Amateurs als ik en jij gebruiken heel andere beschrijvingen.

Ik ben wel in voor wat natte jeans die ik nog niet eerder gezien heb. Ha! Uitdaging!

Juub

Skaat
Fri, 1 Apr 05, 10:13 AM
Daar heb je zeker gelijk in!

Ik vrees wel dat het enige wat ik nog heb van afbeeldingen die niet zo snel meer teruggevonden kunnen worden, dingen zijn die er ondertussen af gegooid zijn vanwege te oud op Ger & Shara's site... maar ik zal alvast mijn best doen om wat minder voor de hand liggende dingen te verzamelen!