PDA

View Full Version : Brugge

smeagol
Tue, 2 Aug 05, 6:59 PM
Hallo allemaal, wat jammer dat we niet in België wonen, zie onderstaand bericht :27 september 2004
NIEUWE RAGE BIJ DE JONGEREN : PANTPEEING
Omdat wildplassen in Brugge hard aangepakt zal worden (honderd euro boete per liter) hebben enkele jongeren een ludieke rage gelanceerd : pantpeeing, of : het in de broek plassen. Hoewel velen aanvankelijk hun neus ophaalden voor deze nieuwigheid in het uitgaanswereldje, blijkt de rage massaal aan te slaan.
"Het is Patrick Moenaert die me geïnspireerd heeft", zegt ragedesigner Jan Voets. "In de pers fulmineerde de burgemeester nogal tegen de wildplassers en de nachtkotsers. Toen dacht ik: als ik moet kotsen, moet ik kotsen en als ik moet plassen, moet ik plassen, daar is niks aan te doen. Zoiets kun je niet ophouden, de burgemeester zou dat toch moeten weten?"
Burgemeester Moenaert wil wildplassers en -kotsers bestraffen met een onmiddellijke betaling van honderd euro boete.
"Dat is ongehoord!" gaat Voets verder. Afgelopen nacht is er hier bijna iemand in zijn kots gestikt. De kerel had wat te veel gedronken en begaf zich naar een taxi op de Markt. Opeens werd hij misselijk en hij maakte aanstalten om te kotsen, toen plots een agent hem toeriep : 'Dat zal je honderd euro kosten, vriend!' Naar verluidt hield Freddy zijn kots op omdat hij maar honderd euro meer bij zich had. Die had hij nodig om zijn taxi te betalen. Enkele seconden later is hij gestikt."
Kotsen leek Voets niet het geschikte middel voor een nieuwe rage, dus kwam hij met het pantpeeing op de proppen. Gewoon je plas laten gaan, niks plasser uit de broek, gewoon : laat maar lopen. "Dinsdagavond hebben we een try-out gedaan en het viel meteen mee. Het geeft je ook een vreemd maar aangenaam gevoel, dansen met zo'n doorgezeikte broek aan. Als je zoals ik een hele kleine blaas hebt, kunnen er aardig wat liters door de broek gaan."
"Ik vind het fantastisch!" zegt Joke, pantpeester van het eerste uur. "Het schijnt zelfs hygiënisch te zijn. Volgens mijn leraar scheikunde aan de Maricolen is verse pis zelfs zuiverder dan ons kraantjeswater. Het is alleen de idee dat pis vies is dat voor die drempel zorgt. Uiteraard is het de bedoeling dat je de broek na elk avondje uit grondig wast. Maar dat meerwerk zal de jongeren zeker niet afschrikken."
Woensdagavond was de rage al compleet ingeburgerd. Vraag is of het pantpeeing de kroegen geen overlast bezorgt, natte vloeren bijvoorbeeld? Lieven G., kroegbaas : "Dat valt best mee, 's ochtends eens goed dweilen en je bent ervan af. Voorheen moesten wij elke dag sigarettenpeuken uit de urinoirs vissen en ob'tjes uit de pot prutsen. Dat is nu voorbij. Afin, zolang de rage duurt. Ik hoop heel lang."
"Je moet de rage zien als onze vorm van protest tegen de nieuwe maatregel van de stad", zegt Voets. "Ik weet wel dat we ons soms niet zo netjes gedragen op straat als we te veel gedronken hebben, maar vierduizend frank voor een plaske, geef toe, een wc-madam verdient zoveel niet op een avond."

Latex_vrouw
Tue, 2 Aug 05, 9:27 PM
Humor dit.

Maar je zal een van die gasten bij je thuis krijgen op de bank.
Dan denkt ie ook dat ie alles maar kan laten lopen.

Ook lekker met het warme weer in een knus kroegje.
Het gaat lekker broeien, en binnen de kortste keren stinkt de kroeg naar een openbaar toilet.

Nou, als deze hobby zo algemeen aanslaat is het tijd om iets anders te gaan zoeken.

Francesca_Limara
Wed, 17 Aug 05, 3:35 PM
Valt me een beetje van je tegen Latex Vrouw. Is er eindelijk ergens een plek waar onze hobby zelfs een rage wordt, ga je dit soort bezwaren naar voren brengen. Maar even goeie vrienden hoor!

Het bericht is wel al bijna een jaar oud. Ik ben benieuwd hoe het er nu voorstaat, daar in Brugge.

Als het nog steeds een rage is, is het misschien een idee om er met een aantal uit dit forum naar toe te gaan? Lijkt me heerlijk! Zijn er liefhebbers en liefhebsters?

En anders zijn er in Nederland ook vast wel gemeenten waar ze ook een heel streng wildplasbeleid hebben? Ik wil niemand op een idee brengen, maarruh.....

Francesca