"Belle! Belle!" Belle ontwaakte uit haar korte droom, en voelde dat ze haar ogen even had laten rusten, terwijl ze tegen het raam aan het leunen was. "Ben je doof ofzo? Belle!", hoorde ze Birgit nu duidelijk zeggen. Opnieuw drukte ze kort haar vingers tegen de stof van haar groene slipje, en antwoordde; "Ja, Birgit?" "Waar moet ik je straks afzetten, op de oprit rijden, of langs de straatkant?" Belle dacht even na. Haar huis lag ietwat afgelegen, achter de straatkant, en de oprit ernaartoe was toch wel een metertje of zestig lang, dus vlakbij was het niet. "Euh, zet me maar gewoon af aan de straat, dat is goed hoor. Wie weten worden mijn ouders anders nog wel wakker van de auto." "Ok Belle, dan zijn we er bijna!", antwoordde Birgit. "En maar goed ook", dacht Belle in zichzelf, terwijl ze nog eens in haar kruis kneep, want haar plas zat nu echt ongeduldig te wachten op zijn vrijheid. Belle had wel eens gezien in de biologieles dat een blaas rekte zoals een ballon; kleiner wanneer er weinig inhoud in zat, en groter wanneer er veel inhoud werd ingeduwd. Haar blaas zat duidelijk in het tweede geval, en zat helemaal vol; Belle dacht niet dat er nog iets bij kon. Ze meende zich ook nog te herinneren dat een blaas ook een soort van noodstop had, een soort van zenuw die ervoor zorgde dat de blaas niet te ver uitgerokken kon worden. Iets dat de sluitspieren toch kon laten opengaan zonder dat denkwerk nodig was, bijvoorbeeld in een erg dronken toestand. Belle was nu nog wel helemaal bij bewustzijn, gelukkig, maar toch maakte ze zich een beetje zorgen. De signalen die haar eraan herinnerden dat ze haar blaas moest legen, werd steeds heviger, en ze was zich heel bewust van de zenuwen op die plaats. Zolang ze het maar zelf kon ophouden, hoopte ze, maar meer dan zich proberen sterk te houden kon ze niet, meer wist ze niet te bedenken.
Gelukkig kwamen ze steeds dichter en dichter, en Belle werd er meer en meer van overtuigd dat ze het toilet wel zou halen, als ze nog even haar best deed. Ze haalde haar hand vantussen haar benen, en kruiste haar bovenbenen zo dicht als ze kon over elkaar. Ze droomde weer even weg, denkend aan de toiletpot die ze straks zou zien. Het zou haar zo'n goed gevoel geven, dat wist ze, om al de champagne die ze vanavond had binnengekregen te laten lopen. In gedachten zag ze de gele straal al vantussen haar benen lopen, in één grote golf. Net zoals champagne uit een fles liep, wanneer er eerst eens goed mee geschud werd, en dan de kurk er werd afgehaald. Belle kreeg zelfs een binnenpretje; champagne uit de fles, en champagne vantussen haar benen vanavond. Ze wipte twee keer op en neer op haar plaats. Eigenlijk zou ze dit niet mogen doen, en dat wist ze ook, maar de gedachte aan verlossing was bijna zo lekker als de daad zelf. En al werkte het helemaal niet bevorderend, integendeel, nog even zou ze het wel kunnen volhouden. Ze wist dat ze ook wel ergens in de graskant of in hun tuin zou kunnen plassen nadat ze uit de auto zou zijn, en dat dat waarschijnlijk sneller zou zijn, maar zo graag wou ze haar verlangen volmaken; lekker neerzitten, benen open, en kijken hoe alles in de pot zou belanden.
Langzaam reden ze haar buurt binnen. De straten leken afgelegen; er was geen enkel straaltje licht meer te bespeuren op dit uur. Belle vond het hier maar altijd griezelig 's nachts; overdag was het zon fleurig wijkje, met kinderen die buiten speelden en oudere mensen die buiten zaten of in hun tuin aan het werken waren. Maar wanneer iedereen ging slapen en de lichten uit waren, zag het er helemaal anders uit, alsof het een andere wijk was geworden, en Belle voelde zich overdag toch veel meer op haar gemak. Ook Birgit had minder zicht op de weg in het donker, en vertraagde een beetje, zodat ze zeker nergens zou tegenrijden. Ze draaide ook het volume van de muziek naar beneden, zodat het werd afgezwakt tot een ordinair achtergrondgeluid. "Volgende straat rechts he?", vroeg Birgit voor de zekerheid, al was ze hier minstens al vijftig keer geweest. "Ja!", klonk Belle opgewekt - haar spontane vrolijkheid, met de gedachte aan ontspanning, kon ze niet onderdrukken. Ook Bo draaide zich achteruit, en keek naar Belle. "Hey, wiebelkont!", plaagde ze. "Alles nog ok? Komaan, we zijn er ver he!" Belle lachte speels terug. Bo had wel een punt; Belle kon niet meer stilzitten, nog voor geen vijf seconden. Haar billen wipten op en neer op de leren zetel, en haar gekruiste benen maakten net dezelfde beweging. Het leek wel alsof ze één of ander pepmiddeltje had gedronken, zo actief was ze. "Alles ok!", antwoordde ze terug. "Maar gooood, wat ben ik blij dat ik bijna thuis ben. Ik moet zo nodig plassen, echt ongelofelijk!" Bo lachtte om Belles opmerking, met zo'n overtuiging bracht ze het hele spelletje, ze zou ongetwijfeld wel heel dringend moeten! "Het gaat zooo goed voelen, om straks op de pot te zitten!", vervolledigde Belle. "Ik kan haast niet meer wachten!" "Zwijg me erover, ondertussen moet ik ook al", zei Bo. "Echt?", klonk Belle licht verbaasd. "Ja echt", was Bo heel serieus, "ik zit hier ook al tien minuten te knijpen ofzo. Denk je dat ik even met jou mee binnen kan, naar de wc?" Belle wou haar beste vriendin niet teleurstellen, maar keek toch bedenkelijk. "Je weet dat ik alles voor je wil doen, he Bo, maar ik weet niet... al dat lawaai... en wat als mijn ouders nu wakker worden en jou zien staan, hoe moet ik dat uitleggen?" Bo keek teleurgesteld, en Belle voelde zich schuldig. "Maar als je echt zo nodig moet... misschien... of kan je het nog ophouden denk je? Hoe dringend moet je?" Bo dacht aan haar arme blaas, maar veranderde terug van mening; Belle had wel gelijk. Haar mee binnen smokkelen was best wel een riskante onderneming, en ze wou haar vriendin zeker niet in de problemen brengen thuis. "Nou, best wel dringend eigenlijk, maar je hebt gelijk, ik wacht wel tot thuis", gaf Bo zich over. "Zeker he?", toonde Belle toch nog wat sympathie. Bo knikte. "Hey plasmeiden", kwam Birgit in de conversatie gesprongen, "we zijn er, hoor!" De auto vertraagde, en kwam tot stilstand voor Belles oprit. Belle nam haar tas, en stapte uit het portier. Ze voelde de koude buitenlucht over haar lichaam waaien, en duwde haar benen tegen elkaar; ze schrok van de frisse wind. Ze kromp ineen en probeerde haar overvolle blaas niet teveel doen te schrikken. Zachtjes beet ze op haar tanden en dacht weer aan de fantasie die ze daarnet had gehad; de witte bril, de gele straal. "Nog even volhouden, Belle", sprak ze zichzelf moed in. Ze wandelde naar de voorkant van de auto en boog zich dan voorover om Bo, die haar raampje naar beneden had geschoven, een afscheidszoen te geven op de wang. "Dag Bo!", zei ze, terwijl ze met haar kont, die naar achter gedrukt was, stond te wiebelen. Rechtstaan deed haar duidelijk ook geen deugd, ze moest nu nog dringender plassen als ervoor, of dat gevoel kreeg ze toch, tenminste. Ze gaf Bo een kus op de wang, en duwde subtiel haar hand tussen haar benen, verborgen achter de autodeur, zodat Bo het niet zou zien. Ze kneep, liet haar kruis weer los en wou zich omdraaien, maar hoorde; "en eentje voor Birgit!" Belle lachte, inderdaad, nog een kusje voor Birgit ook. Ze boog zich weer voorover, en liet haar vingers weer naar haar slipje glijden. Ze kneep nu twee keer in de groene stof, teder maar stevig. Ze voelde de lijnen van haar gevoelige schaamlippen door het broekje heen, en kon zich zo inbeelden waar haar vingers zaten. Haar gedachten gingen naar haar wijvinger, die net op het lijntje tussen de twee lippen zat geduwd. Belle herkende het gevoel. Normaal gezien zou deze zachte beweging haar seksuele neigingen aanzwengelen, maar al wat ze nu had, waren plasneigingen, en die overstemden alles. Niet dat dat zo verwonderlijk was, aangezien ze zo hard een wc nodig had. Haar blaas zat op een "point of no return", en Belle had maar één optie, zo snel mogelijk die wc opzoeken. Ze wreef met haar wijsvinger langs haar schaamlippen heen, en gaf Bo nog een kusje op de wang. "Dag Birgit!", schreeuwde ze nog, voor ze zich omdraaide en het op een lopen zette.
Bo draaide hierop haar raampje toe, en Birgit startte de auto weer. "Oooh, ik moet plassen!", sakkerde Bo, een beetje beschaamd. En dat was zeker geen leugen, Bo's toestand was er de laatste minuten zienderogen op achteruitgegaan. Waar ze in de club zelf niet meer voelde dan een lichte aandrang, moest ze nu vechten met de spieren in haar onderbuik om alles droog te houden. Ze wist wel dat alcohol meestal snel door haar lichaam ging, maar zo snel? Dat laatste glas champagne kwam hard aan, en raakte haar blaas als een steen. "Komaan Birgit, snel haar huis, ik wil hier niet in mijn jurk plassen, he?" Birgit lachte flauw, en keek op haar dashboard. "Euh... Bo, daar zou ik me niet teveel zorgen over maken, mijn tank is bijna leeg, ik zal ergens moeten gaan bijvullen voor we thuis zijn." Bo panikeerde eerst; nog meer wachttijd, en nog meer omweg? Dat kon ze niet meer aan, ze moest nu al zoveel moeite doen om haar plas terug te dringen in haar blaas! Maar dan kreeg ze een ingeving, en oncontroleerbaar floepte ze eruit: "Birgit, de autoweg!" Bedenkelijk keek Birgit haar aan, want ze was net de andere kant aan het oprijden, juist weg van de autoweg. Bo legde haar opwelling duidelijker uit. "Het tankstation op de autoweg, daar kan jij tanken, en terwijl kan ik naar de wc daar! Bovendien is dat bijna geen omweg voor ons, he?" Bo had wel een punt, vond Birgit, en ze draaide de auto, om naar de grote weg te rijden. Het was een beetje omweg, dat wel, maar op de autoweg kon ze ook wel sneller rijden, en gemakkelijker bovendien. Ze had niet veel zin om tientallen van deze wijkjes te passeren, waar ze altijd traag en oplettend moest rijden. Bo keek Birgit dankbaar aan, want ze wist dat het tankstation niet heel ver weg was. "Komaan blaasje, nog een minuutje of drie", prevelde ze, terwijl ze onrustig in haar stoel zat te wiebelen.

Reply With Quote