Results 1 to 8 of 8

Thread: Verhalen van Skaat?

Default Verhalen van Skaat?

Hey,

Ik weet nog van vroeger, toen ik internet voor het eerst een beetje ging verkennen enzo, dat 1 van de eerste dingen die ik vond de verhalen van iemand genaamd Skaat waren op de forums van wetset. Dit vond ik altijd hele goede verhalen, maar ik kon er altijd maar een paar van terug vinden, volgens mij had hij het namelijk een keer over een deel 8 (en volgens mij zijn er meer) toen terwijl ik er maar 4 in die serie gevonden heb. De verhalen werden rond 2002 gepost en vaak kwamen de namen Evi, Kaat, Joke, Marijke en Elsje er in voor.

Dit zijn degenen die ik nu kan vinden, op datum:
    Deel 5: http://www.wetset.net/watersports-bb...ages/57507.htm
    Deel 8: http://www.wetset.net/watersports-bb...ages/70398.htm
    http://www.wetset.net/watersports-bbs/messages/788.htm
    http://www.wetset.net/watersports-bb...ages/24560.htm
    http://www.wetset.net/watersports-bb...ages/66088.htm

Zoals je ziet zijn het er sowieso maar 2 van de 1e 8, geen idee hoe veel er daar na nog zijn geschreven. Heeft er iemand toevallig nog meer verhalen in deze reeks? Zou het waarderen

Hij heeft trouwens ook al een paar goede verhalen op deze site staan, maar die kan ik gewoon vinden

Default Re: Verhalen van Skaat?

Het zogenaamde "Seizoen 1" - dat zijn de eerste twaalf verhalen met Evi, Elsje, Joke, Marijke en Kaat - heb ik op mijn pc staan, en kan je nu in de zip-file hieronder terugvinden. Aangezien alle verhalen meerdere malen vrij op het internet gepost zijn, vermoed ik dat het verspreiden ervan voor Skaat geen probleem is (zoniet, laat me iets weten!)

Veel van de nieuwere verhalen staan op het forum hier, wie zoekt die vindt! Deze verhalen heb ik ook op mijn pc staan - er staan er volgens mij ook nog tussen die niet op dit forum gepost zijn, ik zal het eens bekijken. MAAR! Er zijn echter nog wel een paar verhalen tussen de "Seizoen 1"-periode en de "Wetbbs forum"-periode, die ik helaas niet in mijn bezit heb. Het gaat voornamelijk om de verhalen waar Joke en haar nicht Veerle in een soort van "tweestrijd" verwikkeld zitten; er is er eentje waar Veerle haar nicht verplicht om in haar bed te plassen, en eentje waar Veerle tijdens een volleybalmatch in haar broek doet, maar er zijn er nog meer...

Is er iemand die deze verhalen in zijn bezit heeft, toevallig? Ik zou ook graag mijn collectie vervolledigen... prachtverhalen, zijn het
    Attached Files Attached Files

Update: ik ben ook nog eens in mijn papieren archieven gaan kijken, en daar heb ik nog verschillende missende Skaat-verhalen teruggevonden; helaas heb ik deze niet op de computer staan. Ik zal ze allemaal proberen omzetten naar een digitaal bestand, maar dit kan wel even duren (ik heb geen werkende scanner thuis, dus ben ik me aan het behelpen door foto's van de papieren te nemen, en die dan door een online OCR te sturen... en dat duurt wel even per verhaal )
    Ik vermoed dat er wel interesse naar is, hier?

Trouwens, nu ik zo alles eens op een rijtje zet... respect voor al het werk dat Skaat hier heeft afgeleverd; ik tel nu ongeveer 30 à 40 verhalen - echt ongelofelijk eigenlijk! Jammer dat Skaat zelf van de fora is verdwenen na al die jaren...

Zoals beloofd, is hier mijn volledige "Skaat-collectie"! Ik heb alle verhalen gebundeld in seizoenen, volgens de lay-out van seizoen 1, zodat het hele pakketje een mooi samenhangend geheel is.
    Inbegrepen zijn seizoen 1, 2 en 3 (de reeks verhalen met de personages Elsje, Evi, Kaat, Joke, Marijke en Joke - dit zijn de verhalen vanop wetset), seizoen 4 (drie niet-samenhangende verhalen met verschillende personages, gepost op dit forum), en seizoen 5 (het vijfdelige roadtripverhaal met Delphi, Els en Valerie, ook gepost op dit forum)

Inhoudstabel van alle seizoenen:

SEIZOEN 1
    1. De meisjeskamer
    2. Fonteintjes
    3. Hoog water
    4. De weddenschap
    5. De meisjeskamer, deel 2
    6. De verkeerde plek, op het verkeerde moment
    7. Ochtendplasjes
    8. Obstakels
    9. Het laatste druppeltje
    10. Te laat op school
    11. Te laat op school, deel 2
    12. De plasparade

SEIZOEN 2
    1. De weg naar verlossing
    2. De meeste dromen zijn bedrog
    3. De meisjeskamer, deel 3
    4. Elsje’s kot
    5. Het pisstraatje
    6. Nat nieuwjaar
    7. Na schooltijd

SEIZOEN 3
    1. De indringer
    2. Wraak...
    3. “Boodschappen”
    4. Joke’s ultieme vernedering
    5. Gymles
    6. Kampeertocht
    7. Vast in de lift
    8. De volleybalfinale
    9. De plasparade, deel 2

SEIZOEN 4
    1. Horrornacht
    2. Hotel op stelten
    3. Na de wiskundeles

SEIZOEN 5
    1. Begin van een nieuwe vriendschap
    2. Roadtrip, deel 1
    3. Roadtrip, deel 2
    4. Roadtrip, deel 3
    5. Roadtrip, deel 4

Ik geloof dat dit alle verhalen zijn die Skaat ooit heeft geschreven (misschien met uitzondering van één of twee verhalen) - graag een klein bedankje als je mijn bijdrage leuk vond. Al is alle eer natuurlijk voor Skaat, ik heb ze alleen maar gebundeld...
    Attached Files Attached Files

heey wouter!

ik vind het super dat je die verhalen upload hier! maar... ik kan ze helaas niet openen haha.
    als ik op een zip file klik krijg ik een pagina die opent dat het een unvalid attachement is..
    weet niet of meer mensen dat hebben of dat het aan mijn laptop ligt?

wel jammer, want van jouw eerdere post, waarin je alleen seizoen 1 als zip postte, kon ik die wel openen..

groeten!

Quote Originally Posted by Natjeh_4_Life View Post
    heey wouter!

ik vind het super dat je die verhalen upload hier! maar... ik kan ze helaas niet openen haha.
    als ik op een zip file klik krijg ik een pagina die opent dat het een unvalid attachement is..
    weet niet of meer mensen dat hebben of dat het aan mijn laptop ligt?

wel jammer, want van jouw eerdere post, waarin je alleen seizoen 1 als zip postte, kon ik die wel openen..

groeten!
    Ze waren nog niet "approved". Nu wel, dus zou het gewoon moeten werken. En bedankt voor het bijeen verzamelen Wouter!

Groeten,
    Ger.

thanxs voor het online zetten!!!

Uit nostalgie was ik vandaag eens gaan kijken of er niks van de website peepi.nl op web.archive.org stond (dat is een website die een heel groot deel websites gearchiveerd heeft, handig als je de inhoud van een oude website nog eens wil bekijken, nadat die offline is gegaan), en ben hier beland: http://web.archive.org/web/200703270...39e6d0c43c5a02

Er bestaat dus blijkbaar nog een Skaat-verhaal dat we nog niet hebben, getiteld "Het verhaal van Iris" - helaas heeft web.archive net een stapje te weinig gearchiveerd; de inhoud van de threads is er niet op te vinden "Hrm. Wayback Machine doesn't have that page archived."
    Ik weet niet waarover het verhaal ging, maar aangezien er geen Iris voorkomt in de verhalen die ik hier geplaatst heb, moet het nog een verhaal zijn dat we nog niet hebben. Mijn vraag was dus; herinnert er iemand zich hier nog iets van? En vooral, heeft iemand het verhaal nog ergens? Ik zou het heel leuk vinden om het (nog) eens te lezen! Wie weet heeft iemand het nog op zijn computer staan... Mijn hoop is niet erg groot, maar je weet maar nooit he