Jag var med om en spännande händelse på tunnelbanan för ett par veckor sedan.

När jag gick över tunnelbaneperrongen på t-centralen fångades min uppmärksamhet av ett sällskap med tre tjejer straxt över 20 år gamla, varav en av dem sa högt och tydligt till sina två kompisar: "jag är kissnödig". Hon visade inga tecken på kissnödighet just när hon sa det men det var ändå tillräckligt för att få mig att stanna upp och ställa mig på några meters avstånd för att iaktta dem (jag skulle egentligen inte med det tåget). Efter bara någon halvminut kom tåget in. Precis innan hon skulle kliva ombord upptäckte jag att hon stod och trampade otåligt under några sekunder. Mitt intresse blev nu mer intensivt och jag bestämde mig för att åka med tåget för att se vad som skulle hända.

Tjejen satte sig långt fram på sätet med ryggen bakåtlutad, troligen för att ge plats åt blåsan. Samtidigt såg hon lite plågad ut. Jag satte mig i gruppen av säten på andra sidan, snett mitt emot henne. Klockan var runt tio en torsdagkväll. Det verkade som att de var påväg till krogen, det märktes att de hade druckit men de var absolut inte packade. Tjejen som sagt att hon var kissnödig hade svarta jeans, de andra två kjol. Alla tre såg bra ut.

Bara en liten stund efter tåget börjat rulla sa hon till sina kompisar: "hoppas ingen kissar på sig" varpå en av de andra tjejerna snabbt fyllde i: "den här gången". Den lite annorlunda ordväxlingen väckte min upphetsning av två skäl. Dels eftersom jag insåg att det var betydligt mer kritiskt än jag först trott, så pass illa att hon inte kände sig helt säker på att hon skulle klara det. Dels därför att den ju antydde att någon kissat på sig i en liknande situation tidigare. Kanske var det någon av de andra två som inte klarat att hålla sig och genom att ta upp det nu förberedde hon lite inför en eventuell olycka. Att det hänt någon av de andra tidigare skulle förmodligen göra det mindre pinsamt för henne.

Några minuter gick och det syntes på henne att det tryckte på rejält nu. Efter ytterligare en liten stund kände hon att hon behövde lite menalt stöd från sina kompisar och utbrast: "hallå, jag lider här". Efter någon station till: "jag kissar nästan". Nu hände något lite oväntat. En av de andra tjejerna flikade snabbt in: "jag har redan kissat lite, några droppar i trosorna". Den här tjejen var alltså även hon ordentligt kissnödig, så pass att hon inte längre klarat att hålla emot utan hade läckt några droppar i trosorna. Detta trots att hon inte visat några tecken på det tidigare.

Ännu någon station passerade och den första tjejen sa: "det här går inte, jag måste av det här tåget". Naturligtvis var jag oerhört nyfiken på om det innebar att det nu kommit några droppar även i hennes trosor. Bara någon station senare kom vi till den där de skulle av. Jag följde efter på lagom avstånd. Bägge två hade uppenbara svårigheter att gå normalt. Efter några hundra meter skymdes dem av en grävmaskin och lite andra bygggrejer som stod på en väg eftersom de höll på med något vägarbete där dagtid. Jag såg två av tjejerna halvspringa mot en liten park där jag insåg att de skulle kunna kissa relativt undanskymt och att det roliga var över för min del. Jag drog slutsatsen att det förmodligen var den tredje tjejen som inte verkat vara kissnödig som hamnat på efterkälken eftersom hon inte hade lika bråttom men när jag kom närmare grävmaskinen upptäckte jag att det var hon som sagt att hon kissat droppar i trosorna som blivit tvungen att sätta sig mitt på vägen, visserligen lite skymd av grävmaskinen men ändå rätt så öppet.

Det var hela historien. Det lyfter verkligen en vanlig torsdagkväll för mig när man råkar få uppleva något sånt här. Hoppas fler kan bidra med historier. Jag har sett en del liknande grejer på stan. Ju mer man tittar desto mer uppmärksam blir man. Jag vill även väldigt gärna ha tips på bra ställen i Stockholm där man kan få syn på kissnödiga tjejer. Kanske känner någon till en krog där det ofta blir kö till tjejtoaletten?